torsdag 4 augusti 2016

Bildbomb från Öland


Vi var ju som sagt på Öland förra veckan. Herregud så vackert! Jag var där på semester när jag var mindre men kommer inte ihåg så mycket av de.


Självklart sprang vi på stränder och plockade snäckor och stenar och tittade efter fisk.


Vi besökte ett kalkbrott där vi såg både fiskar och orm och badade fötterna.


Eketorps borg fick sig ett besök. Tyvärr var vi där på kvällen så de var ingen aktivitet. 


Annars kan man gå runt där och se hur människor levde där och prova på väldigt mycket saker som man gjorde förr. Som hantverk.


Så häftigt ställe. Och barnen var väldigt imponerade.


Vi var överens om att de måste bli ett besök där någon gång när det är öppet.



Självklart såg vi väderkvarnar nästan vart vi än åkte.



En söt liten hamn besöktes där vi åk rökt makrill i solen.


Vi fick lära oss varför båtar är tjejer och jag kunde inte låta bli att fota den här.
Tyckte att de var väldigt roligt.



Självklart blev de även ett besök på Ölands djurpark.


Massa fina djur, karuseller och vattenland. Vi älskade det allihopa.



Dessutom fanns de ett hunddagis där Doris fick vara. Så smart!


En underbar semester resa och jag vill absolut tillbaka.

2 kommentarer:

  1. Så himla många bloggare som varit på Öland och jag inser för varje blogg jag läser att jag måste dit. Har aldrig varit där men det ser så oerhört fint ut! Ni ser verkligen ut att ha haft det fantastiskt.

    SvaraRadera
  2. Otroligt fina bilder från Öland ❤️ ...

    SvaraRadera