tisdag 23 augusti 2016

Better Business

Bilden lånad från Better bloggers

När jag började blogga igen kände jag att nu vill jag göra de på riktigt. Inte bli känd eller stor på något sätt. Tanken är bara att lägga ner mer energi på bloggen och göra de seriöst. Fina bilder, genomtänkta texter, kontinuitet och för att faktiskt spara och fortsätta med de. För att de är så roligt.

Jag googlade runt lite på hur man gör en bra blogg, hur man får den att växa osv. Och insåg då att Better Bloggers faktiskt har en podcast. Jag som älskar att lyssna på podar. Så jag tog självklart ner den direkt och började lyssna. Jag slukar avsnitt. De är perfekt när man diskar, målar, viker tvätt eller något liknande.

Jag har hittills hunnit till avsnitt 16 och de är så spännande. De är så kul att höra rösterna från bloggare man brukar läsa, att hitta nya bloggar och de är så kul att höra hur dom har börjat, hur dom har växt och deras tips och råd. Än så länge har jag många avsnitt kvar att lyssna på men jag hoppas att de kommer komma ut ännu mera avsnitt.

2 kommentarer:

  1. Det är en bra pod och även ett bra yrkesnätverk för bloggare.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig lyckats lyssna på en pod, inte ens sommarpratare orkar jag med. Men jag ska testa den här, för jag vill också bli en better blogger :D

    Du låter inte creepy, för om mina knäppa fakta får dig att tänka att vi vore en bra kombo så måste det betyda att du, liksom jag, också är lite sjuk i huvudet! ;) Det uppskattas, lite mindre ensamt, haha!

    SvaraRadera