torsdag 11 augusti 2016

Amundebo Södergård


Förra veckan åkte vi på en dagsutflykt ner till Ulrika. Långt ut i skogen men inte så långt från oss. Jag och sonen var där för några år sedan men resten av familjen hade inte varit där så vi passade på.



Amundebo södergård är så härligt. Ligger precis vid en sjö och de finns badplats och möjlighet att låna båtar. Sen finns loppis, handelsbod, glasscafé och ett äventyrsland.


Inne på äventyrslandet finns de djur som man kan gå in och hälsa på, mata och klappa. Tillexempel denna sötnos som tyckte de var så skönt att bli klappad och kliad.


Förutom grisar finns höns, marsvin och getter. Getter är mina favoriter och jag stod länge och myste med dom. Hade gärna haft några här hemma.


Trampbilsbada, hoppborgar, linbana, klätterborg och ett litet tåg igenom trollskogen finns.


Miljön är så fin och mysig. Både inne och ute.


Vi hoppade över glassen och åt lunch där istället. Dom har pannkaksbuffé där till barnens stora glädje. Hur mycket pannkakor man ville äta med sylt, grädde, socker och sirap. Jag tog en kycklingsallad eftersom jag är laktosintolerant. Men även den var väldigt god.


Mycket härlig utflykt och vi hade väldigt roligt allihopa.

2 kommentarer:

  1. Åh vilket mysigt ställe, låter som en härlig utflykt!

    Svar (om fiske): Ja men jag håller med, det är väldigt avkopplande, man får vara ute i naturen och njuta av en fin plats - det räcker väldigt långt bara det :) sen är det alltid kul att det händer något och att få frysa in sin egna mat men att få varva ner är guld värt.

    SvaraRadera
  2. Svar: Visst är de? Jag har gosat med dem mest heeelaaa daaageeen. Mer kommer, jag lovar! Kram och trevlig helg :)

    SvaraRadera