tisdag 26 juli 2016

Mini renovering


De har varit så varmt i helgen. Jag vet att man inte ska klaga men jag mår inte bra när de är så varmt att man svettas även om man sitter stilla. Inte min bästa idé att börja måla om ett rum i denna värme kanske. Usch så jobbigt de var. Men sen tog de ju tre dagar också.

Min son har hittills sovit på soffan eftersom vi inte officiellt bor här än. Men så kom vi på att om vi tar bonussonens rum och låter pojkarna dela på vårt rum som är mycket större blir de bättre plats. Dessutom får vi tillbaka vardagsrummet då och kan titta på film på kvällarna. Något vi saknat ett tag nu.

Så jag tömde rummet, maskerade och började måla. Väggarna var illblåa och de ville jag inte ha. Så nu är dom vita. Förutom en som är grå. Och golvet som var lika blått är dolt under sängen. Resten gömde jag under en matta. Så snart är vårt rum klart. Efter mycket slit.

Bara dags att ta tag i pojkarna rum. Tömma, maskera och måla. Dom önskar sig ett grönt rum. Så de ska dom få. Med en grå fondvägg. Sen delas de av med ett draperi och dom har varsin del. Vill dom kan dom dra undan de och få ett stort rum och vill dom ha sitt eget så drar dom för. Snabb och billig lösning för tillfället. Men lie mer jobb än vad jag tänkte ifrån början.

Jag tänkte visa bilder sen. Tyvärr finns de bara mobil bilder. Men de får väl duga.


1 kommentar:

  1. En smart och bra lösning med ett draperi.
    Mamma C

    SvaraRadera