söndag 24 juli 2016

Ljusglimtar v29


Förutom att Reaktionista har en underbar blogg i största allmänhet har hon en återkommande del av sin blogg som jag älskar. Varje söndag kommer hennes stjärnögonblick upp. Alltså allt fina och härligt som hänt den senaste veckan. Jag älskar att läsa allt härligt hon har samlat på den gångna veckan. Både stort och smått. De öppnar mina ögon lite mer för små ljusglimtar i vardagen.

Jag har funderat ett tag på vad mitt ska heta för jag vill inte sno allting rakt av. Så de blir helt enkelt mina ljusglimtar. Så tanken är att de varje söndag ska komma in ett inlägg om mina stjärnögonblick under veckan som gått.

* sovmorgon

*lyssna på någon som brinner för sitt jobb

* köra bil med hög musik

* sol

* att ha tre familjer på besök. Barnen leker, vuxna pratar skit, grillar och myser.

* ljusa, varma sommarkvällar

* bli bjuden på 3-år kalas

* ha kaninen snövit i famnen som kryper upp och lägger sig vid halsen

* långt telefonsamtal med min mamma

* måla om rum

* få ett infall och baka en kaka på egna ägg och egen rabarber

* skratta med vänner

* lyssna på kalkonen roliga läten

* sitta i skuggan och göra ingenting

* titta på månen som stiger upp mellan grantopparna

* höra bonusdottern säga: jag älskar er

* grilla varenda kväll

* att torka disken medan han diskar

* när bonussonen ständigt frågar när min son kommer hem

* prata med fina nya vänner

* sitta ute ända till natten och njuta

* kunna gå ut i trädgården och plocka blommor

* när den nyblivna 3åringen kommer och kramar mig med ett stort leende på läpparna

* se hans blick när han busar med barnen

* bada i Vättern efter en varm dag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar