söndag 17 juli 2016

Ljusglimtar v28

Förutom att Reaktionista har en underbar blogg i största allmänhet har hon en återkommande del av sin blogg som jag älskar. Varje söndag kommer hennes stjärnögonblick upp. Alltså allt fina och härligt som hänt den senaste veckan. Jag älskar att läsa allt härligt hon har samlat på den gångna veckan. Både stort och smått. De öppnar mina ögon lite mer för små ljusglimtar i vardagen.

Jag har funderat ett tag på vad mitt ska heta för jag vill inte sno allting rakt av. Så de blir helt enkelt mina ljusglimtar. Så tanken är att de varje söndag ska komma in ett inlägg om mina stjärnögonblick under veckan som gått.

* När ett av våra skygga får kommer fram och njuter av att bli klappad och kliad

* När bonusdotter ger mig en lång kram innan hon åker till sin mamma

* Kan krypa ner i sängen bredvid sonen och somna.

* Relationen och den lilla semestern med min fd svärmor.

* Få meddelande om att han ringde bara för att höra min röst

* skratta tillsammans med barnen när vi pratar med high chaparrals dödgrävare

* Glädjen hos Doris när vi kommer hem. Blev överöst av pussar.

* Att vakna upp på landet, dra på sig stövlarna, öppna till hönsen och gå på åkern och plocka maskrosblad till kaninerna som glatt skuttar fram och gosar.

* kramen från bonusdottern när hon kom hem

* att sonen alltid vill pussas godnatt

* solnedgången över fälten

* när hönsen kommer springande mot en så fort man kommer

* inse att man faktiskt kan tända grillen och grilla alldeles själv

* dricka hemmagjord saft

* sitta ute och äta

* att fåren alltid kommer springande när man närmar sig hagen

* ha Fruktstund under körsbärsträdet med hela familjen flera gånger om dagen. 

* glädjen i hans ögon när han busar med barnen

* baka chokladbollar med barnen under skratt och medan vi tjuväter typ varannan

* när han plockar bort kniven som jag ställt lite dumt i diskstället för att han inte vill att jag ska göra mig illa.

* stå i hallonbuskarna och stoppa in så mycket hallon man kan i munnen

*att planera för framtiden med honom

*funderingarna på att måla om och byta rum

*ligga i solen medan barnen leker



2 kommentarer:

  1. Svar: Åh alpackor! Det hade jag också velat ha om jag hade en gård och kunde mer om att ha den typen av djur. Hade varit kul att kunna göra garn/ull av deras päls (om de inte tar skada av det). Höns, får och kaniner låter ju faktiskt väldigt mysigt att ha dock! kram :)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar blogg-idé! Riktigt mysigt att läsa :)

    SvaraRadera