söndag 31 juli 2016

Ljusglimtar v 30




Förutom att Reaktionista har en underbar blogg i största allmänhet har hon en återkommande del av sin blogg som jag älskar. Varje söndag kommer hennes stjärnögonblick upp. Alltså allt fina och härligt som hänt den senaste veckan. Jag älskar att läsa allt härligt hon har samlat på den gångna veckan. Både stort och smått. De öppnar mina ögon lite mer för små ljusglimtar i vardagen.

Jag har funderat ett tag på vad mitt ska heta för jag vill inte sno allting rakt av. Så de blir helt enkelt mina ljusglimtar. Så tanken är att de varje söndag ska komma in ett inlägg om mina stjärnögonblick under veckan som gått.

* grilla med vänner

* egentid med bonusdottern

* samtal med sonen

* få pyssla

* fynda på loppet

* åka på semester utan stress eller egentligt mål.

* träffa nya härliga människor

* njuta av ölands natur

* stänga av mobilen

* doppa fötterna i ett kalkbrott

* plocka stenar på stranden

* pussas i solnedgången

* fota natur

* laga mat på gasolkök

* sova i taktältet medan regnet smattrar

* vakna och se havet

* stanna vid en liten hamn och äta rökt fisk

* se barnens glädje när dom åker karuseller

* bli överrösta av pussar av doris

* hämta hem sonen

* egentid med sonen i affären

* stå och titta ut över fälten vid solnedgången

* komma på nya pyssel

* få höra mannens oro över att förlora mig

* sovmorgon

* vakna av sonens röst

* fota bröllop

* att mina vänner hittat tillbaka till varandra

* se ett stjärnfall

* få gråta ut

* stå ute med pojkarna i mörkret och skratta åt vår kalkon

* ha någon som lyssnar och förstår



1 kommentar:

  1. Jag är så glad att du har så mycket fint i ditt liv, Ida. Kram på dig!

    SvaraRadera