onsdag 20 juli 2016

Att vara varannan vecka mamma


Nu är de pappa vecka igen. Eller veckor. Vi har två veckor i taget. De är fruktansvärt kan jag tala om. Så lång tid utan min prins. Längtar som en tok så fort han åker. Och jag blir alltid ledsen när den dagen kommer att han åker iväg. Min livs stora kärlek och min stora glädje i livet. Och så ska man vara utan honom under många dagar. De är hemsk. Så mycket jag missar med honom. Och vad jag än gör vill jag ju att han ska vara med.

Visst vänjer man sig. Men de blir aldrig lätt. Det är ju ändå 8 år sen hans pappa och jag separerade. Det är så tomt när han inte är här. Jag försöker göra saker som är lite svårare att göra när han är hemma. Men eftersom han är ganska stor nu finns de inte så mycket sånt längre. De mesta går att göra med honom. Eller så gör han annat medan jag fixar med de jag vill. Men att bara vara ensam är ganska skönt. Tyvärr bara första dagen. Sen längtar jag som en tok och räknar dagar tills han är hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar